torsdag 13 oktober 2011

Who´s that girl?

Plötsligt händer det! Ja, att jag gör en layout alltså :)

Det här fotografiet har min 14-åring tagit på lillasyster, jag tycker att det är underbart! Jag fick inte riktigt färgerna att stämma på den övre bilden, utan den nedre visar färgerna bättre.




Jag har byggt min layout på en wellpapp som jag limmat på Primas Romantique Gazette och sen rivit loss bitar av pappret och kladdat lite med utspädd akrylfärg. Dekorationerna består av blommor, från samma serie som pappret, och bladrankor, Resistant Canvas (som jag färgat in svagt med distress ink). Spetsblomman har också fått lite akrylfärg på sig för att tona ner det riktigt vita och i mitten sitter några pistiller. Även det lilla hänglåset och nyckeln är från Prima.
Jag tycker att det kan vara omständigt att stansa ut bokstäver och då är bokstavsstickers väldigt smidigt, dom jag har använt här kommer från Websters page.

3 kommentarer:

yes sa...

Å vad läckert!!! Gillar verkligen fotot samt wellpappbakgrunden!

Marie Linder sa...

Snyggt med alla lager av papper. Svartvitt foto blir pricken över "i".

Mikaela sa...

urfin layout!!!!