söndag 20 november 2011

Min "Little black dress"

Jag fick ett paket med underbara papper från Ilona, Basic Grey Little black dress. Fina mönster som liknar olika sorters tyger och spets, dubbelsidiga. Det blev ett minialbum med tre olika vikningar. Jag tycker det är spännande att bläddra i ett album där man hittar en ficka där man minst anar, några tags som sticker ut osv. 
På sista sidan har jag flätat ihop pappersremsor av de papper jag använt, jag stansade ut det hela med hjälp av en Spellbinders Die.



Jag har använt mig av:
Papper från Basic Grey, Little black dress. Bazzill cardstock Destination, min favorit Tokyo men även av French Vanilla och Kraft. Pearlmaker för att göra lite eget bling, en av mina favoriter som finns i en mängd olika färger. Perfect pearl för att göra egen mist bla till blommorna. Jag använde stämpeldynor Distress Ink Pad Vintage photo och den nya bruna tonen Gathered twigs. På albumets framsida ser man en Tim Holtz provdocka klädd i en "little black dress" med svart pärlhalsband och ett rött skärp tillsammans med lite vacker spets och en swirl från Prima. Blommorna har jag gjort själv.

Albumet finns på Skaparlusten i Sjöbo om ni vill känna och bläddra själv. Vill ni försöka er på någon av vikningarna hittar ni en bra beskrivning på You tube, klipngirls kanal.

1 kommentar: