onsdag 23 november 2011

Till alla underbara pappor....

Ännu ett härligt projekt med underbara papper. Man kan inget annat än att le med hela kroppen och känna glädjen när man får den stora äran att göra något till fars dag.

Det var svårt att knåpa ihop något som skulle vara manligt men ändå tilltalande så att man kan fylla i bilder till sina barn på deras pappa. Men papperna gjorde faktiskt det mesta jobbet denna gången, allt jag behövde göra var att lyfta fram dom.


Framsidan är en tanke att bilen kör ut på landet mot ett blomfält. En avslappnade tanke.


Bilen var fantastiskt rolig att kladda ihop, att få leka med olika produkter och få fram ett härligt resultat. Har gjort det möjligt att bakom bilen sätta in något man vill, tags eller bilder. Bilen är målad med distress crackle paint och sedan gnuggad med viva decor inka gold. Härligt va!


Även här smög det in sig lite blommor, men jag tycker att klockan tar bort mycket av det kvinnliga då jag försökt göra den gammal. Bakom klockan finns möjlighet att sätta in tags eller varför inte bilder. Klockan är först målad med distress crackle paint och efter att det torkat har jag gnuggat in viva dekors inka gold. Var ute efter en gammal look.


Även här på fliken är det möjligt att sätta några små tags, eller varför inte skriva något minnes fullt och sätta här.

Hela albumet har plats för bilder i normal format, allt för att göra det lättare att lägga in minnena.

Vad jag använt:

Dekorationer:
Band: Reprint finns i den fysiska butiken
Brads: Finns i den fysiska butiken.

Tags: har jag klippt ut från fars dag papperna och klistrat på ett cardstock.

Dies:
Tim holtz: Weathered Clock
Tim holtz: Hanging Sign
Tim Holtz: Old Jalopy

Vid intresse av dies, fråga i butiken om det finns att få tag i.

Bokrygg:
Tim Holtz: Grungeboard

Extra:
Viva Decor: Inka Gold

På inka gold använde jag:
911: Haematit

På Distress Crackle Paint använde jag:

Scrapa på!

Inga kommentarer: