söndag 25 december 2011

En krans, ett TP minialbum och en ask - av 4 stycken papper och lite cardstock

På Skaparlusten finns många vinklar och vrår att upptäcka. I det innersta av affären finns ett litet rum, och i det lilla rummet finns bla en låda med papper där man kan fynda till billig peng. Det är jättefina papper men det kommer mycket nytt hela tiden så Ilona måste göra plats för nyheter. Men även gamla papper har varit nyheter en gång i tiden. Jag hittade tre dubbelsidiga papper som jag tyckte passade ihop, fall i fall så blev det två av varje.

Lite papper och en frigolitring (som jag hade hemma)

Jag skar ut pappersremsor som var ½" breda och 4" långa (min frigolitring var inte så stor så längre remsor hade blivit för stort). Klistra ihop remsorna till ringar.

Jag använde varmlimpistolen till att klistra ihop ringarna och
till att fästa dem på frigolitringen.



Jag klistrade pappersringarna lite huller om buller, tänkte lite på hur de kom färgmässigt så att inte två likadana kom intill varandra. Jag klädde insidan av ringen med papper så att man inte såg frigoliten. Satte på ett snyggt band och en liten metallring i bandet som hänge.

Blev bättre än vad jag trodde den skulle bli.

Efter att jag gjort kransen hade jag mycket papper kvar. Så jag fortsatte av bara farten .... det blev ett till TP-minialbum (verkligen roliga att göra) och en liten ask till att förvara albumet i. Jag kan tala om att jag har fortfarande papper kvar.....




Jag har gjort en video så ni ser hur albumet ser ut, sida för sida.




Har ni vägarna förbi Sjöbo så missa inte tillfället att titta in på Skaparlusten och få lite inspiration.

Ha en bra dag!

1 kommentar: