söndag 1 januari 2012

Fotodagbok 2012 - minns de små ögonblicken

Då ligger 2012 framför oss som ett helt oskrivet blad. Dagar, veckor, månader passerar snabbt förbi - vad hände egentligen i mitten på februari eller i slutet av april? Minnen är inte alltid bara de stora händelserna i ens liv, det kan även vara de små, tillsynes obetydliga saker som händer mitt i vardagen som ger fina minnen.

Till hjälp tänkte jag att man kunde scrappa en Fotodagbok. Här kan man sätta in ett foto per månad, på en händelse man speciellt vill komma ihåg: en resa, en fin solnedgång, en glad unge, nya bilen, stranden på sommaren, grillningen en ljum sommarkväll, sista doppet för sommaren. Det finns plats för lite anteckningar också.


Jag plockade fram lite papper, kartong och några kuvert

.... och gjorde en Fotodagbok.

På insidan av pärmen finns ett litet kuvert gjort av en vintage papperspåse med tidningstryck. I kuvertet kan man skriva in vad man planerar för året, lite önskningar, lite utmaningar.

Planer, drömmar och .....

I slutet av albumet har jag gjort ett s k "vattenfall" av två vanliga små vita kuvert. Här kan man skriva lite reflektioner över året. Gick mina drömmar i uppfyllelse? Nådde jag mina mål? Utmaningarna, hur gick det med dem?

Bokslut för 2012 - hur blev det med drömmarna?

Jag har gjort sidorna av C5-kuvert - det betyder att det får plats foto i "vanlig" storlek. Inuti varje kuvert finns plats för anteckningar och ytterligare foto om man vill det.

Här är ett exempel på hur en sida kan se ut.
Fotot är från november 2011 - tänk vad snö vi fick.

Här följer en film där ni kan se hur albumet ser ut. Det kommer även lite stillbilder på slutet.



Ha en bra dag!

Material:
Papper: BoBunny Chiffon Flourish, Prima - Printery Collection, Basic Grey - Little black dress.
Tidningspåse.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar