söndag 29 april 2012

Den som spar han har.... rester.....

Jag skrev för ett tag sedan att jag skulle göra ett kort med spillbitar av papper efter varje större projekt. Det har blivit några kort till.

Jag använder mig alltså av pappersbitar som blir över när jag gjort t ex mina minialbum. Dekorationer som av någon anledning inte hamnat i albumet kan mycket väl bli snyggt på kortet. Det är inga större kort utan man kan skicka dem med posten.

Kortbasen är i lämplig cardstock, oftast vit eller svart, storlek 15x21 cm som jag sedan viker på hälften, 10,5 cm. Sen väljer jag stående eller liggande modell efter hur mycket papper jag lyckats få ihop.

Här följer några av korten:

Basic Grey "Little black dress" - från TP minialbumet
"Fint klädda stående på rad"

Från albumet "...och dina färger var blå - Vintertider"

Egentligen är det fjärilarna som är resterna - var tvungen
att göra ett kort till dem naturligtvis av lämpliga pappersrester.

Här är det diesen, pappersspetsen och bandet som är
rester efter ett album, hittade lämpliga papper bland resterna
och det blev ett fint kort.

Eftersom jag oftast gör album är det roligt att göra något som blir klart på kort tid.

Ha en bra dag!

Material:
Diverse rester av papper, band, bling, blommor och andra dekorationer
Cardstock till kortbasen
Marta Stewart Edger Stans Doily Lace
Spellbinders Die, Lacey Squares och Labels One

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar