söndag 22 april 2012

Konstrunda 2012

Varje år under påskhelgen är det konstrunda i Skåne. Man kör från ateljé till ateljé - kors och tvärs över landskapet. Det började en gång i tiden på Österlen men har nu spridit sig åt alla håll.

Jag är inte så mycket för att göra junkjournals eller Smashbooks, .... men när det är dags att sätta in foto, visitkort, kartor, broschyrer och annat jag samlat på mig under konstrundan kan mitt album nog liknas vid en Smashbook á la Marie.

Eftersom jag är ute och kör varje år under konstrundan är det svårt att hålla isär åren och konstnärerna också för den delen. Ett album hjälper till att fräscha upp minnet. Jag skriver också en liten notis i slutet om vad jag skulle vilja se mer av under nästa konstrunda, också det som hjälp för minnet.

Albumet gjorde jag av stora papperspåsar, vissa vek jag på hälften och andra lät jag vara lite större. Jag klädde dem med gamla papper jag hade i min låda. Chipboard till pärmarna. Jag tänkte binda ihop det med ringar men jag använde mig av gummiband istället, sådana man har till håret.

Håll till godo med mitt försök till att "smasha" in saker i ett album.


Ha en bra dag!

Material:
Stora papperspåsar som jag hade hemma, finns också att köpa papperspåsar hos Skaparlusten
Diverse papper
Cardstock
Tapetbit till blommor
Spellbinders Die: Lacy Squares
Delar av ett halsband
4 st hår-gummiband
Tim Holtz Distress Ink Pad, mest black soot, vintage photo och gathered twigs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar