söndag 20 maj 2012

Modell för en dag

Jag nappade på ett erbjudande om att få bli stylad och fotograferad av en "riktig" fotograf. När Ilona gav mig utmaningen att göra några layouts så tänkte jag med en gång på dessa kort. Detta är min andra LO - den blev nästan som jag tänkt mig, så det går framåt.

Färgerna går i blågrönt med lite orange här och var, färgerna kan anas på fotografiet så jag valde papper med tanke på detta.
Jag tycker det är snyggt när man ser på andras LO att de har lager på lager, och så lite lager på lager till, så jag försökte få fram den känslan. 

Första lagret är orange/tegelfärgat cardstock.
Andra lagret är också cardstock, Kraft.
Tredje lagret är papper från BoBunny, baksida av "Weekend Market Vintage Labels".
... och sen började jag om igen med samma cardstock i två lager.
Nästa papper är också från BoBunny, "Weekend Market Tapestry".
Pappret som sticker ut bakom foton är BoBunny, baksidan av "Weekend Market Postage".
Svirvlarna är utstansade med hjälp av Sizzix Bigz Die Corners Flourish, jag skarvade på några små bitar så att de blev lite större, sen målade jag det hela med acrylfärg i kopparton. I övre hö hörnet finns en fjäril, gjord med Martha Stewarts fjärilspunch, jag har sedan limlackat den för att få den dels lite glansig men även lite hållbarare. "Blinget" uppe i hörnet är gjort av pärlor som jag trätt till en ring och en annan pärla i mitten. En bit snöre runt fotot.
Lite pärlband och spets. Blommorna är dels egna "homemade", den stora i mitten är från Prima. Sen kan man ana två små blå virkade blommor.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: