söndag 7 oktober 2012

Nymålat! - Hösten är här med alla vackra färger

Vi var ett gäng glada scrappare som träffades i Skivarp en söndag i september. Skaparlusten fanns på plats och jag och Lotta höll lite "demonstrationer". Vi var båda två väldigt förkylda så det blev inte så mycket pratande utan vi jobbade på, sen fick folk komma och titta och fråga.

Jag hade planerat att göra ett album av BoBunnys nya fina höstpapper "Apple cider". Bindningsmetoden jag ville visa var Stack the Deck samt hur man klädde chipboard med mönsterpapper till fram-, rygg- och baksida av albumet.

28 Oktober 2012 Marie´s Höstalbum - 28okt12

Tiden går ju fort när man har roligt, sägs det, därför blev albumet inte helt klart på träffen men nu är det färdigt och därför tänkte jag visa er hur det blev.


Titta gärna på videon så kan ni se hur albumet ser ut inuti också.


Om ni tycker att filmrutan är liten så klicka på namnet "Youtube" ner till höger på videon så öppnar sig en större ruta.

Ha en bra dag!

Material: 
Brun cardstock
Diverse cardstock i höstfärger
Mönsterpapper BoBunny "Apple Cider" (Jag vet inte om Ilona har hunnit lägga upp pappren i nätbutiken men de är på gång).
Magneter You Do
Fiskars fotohörnpunch
Band och spets
Tim Holtz Tiny tabs and tags die
Embossingfolder
Washi tejp från You Do
Löv punch
Nytt lim jag testade: Tacky Glue
Mist "Sunflower" till den naturfärgade spetsen.
Diverse stämplar bla från Prima, Clear Stamps


1 kommentar:

  1. Tusen tack för all inspiration ni delade med er av!! En härlig dag hade vi i Skivarp.
    Kram Karin

    SvaraRadera