söndag 18 november 2012

Spellbinders Nestabilities Floral Oval och Classic Oval Large - två kort

Spellbinders har gjort flera riktigt snygga dies. För någon vecka sedan hade jag använt mig av Marvelous Squares och gjort två kort, idag har jag testat Spellbinders Nestabilities Floral Oval och Classic Oval Large.


Floral Ovals - Spellbinders - S4-356

Liksom förra gången gjorde jag två kort, i helt olika stilar men med samma dies.

Höstkort
 
Lite mer stilrent kort
Jag har gjort två stycken video, en där jag visar korten och en med s.k tutorial eller beskrivning över hur jag gjorde det andra kortet inkl blommorna.


... och här är en låång video med beskrivningen/tutorial, så varför inte ta en kopp kaffe och titta i lugn och ro:


Material: 

Kort nr 1 "Höstkort"
Spellbinders Nestabilities Floral Oval och Classic Oval Large.
Lövstans
Cardstock i lejongult, mörkbrunt, tegelrött och grönt.
Lite papper och stickers från BoBunny Apple Cider
Rostfärgat band

Kort nr 2: "Lite mer stilrent"
Spellbinders Nestabilities Floral Oval och Classic Oval Large.
Gräddvitt cardstock till kortbas
Prima Mouline Rouge, Celeste. 
Spets  
Pärlband
Egna "homemade" rosor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar