söndag 2 december 2012

Tvättdags på Skaparlusten

I Inzpiras sommarnummer fanns en bild på en jättefint altrad gammal tvättbräda vilket inspirerade Ilona och Skaparlusten att utmana de som ville, att altra en tvättbräda.

En gammal tvättbräda, lite papper från BoBunny och Joy, plus mycket fantasi - sen satte jag igång.


Sommaren 2012 blev precis som Thomas Ledin sjunger "...det mesta regnar bort". Men.. däremellan blev det några fina dagar. Inspirerad av detta skapade jag min tvättbräda.
Jag gjorde kläder i papper och hängde dessa på ett klädstreck tillsammans med "2012". Man ser hur det droppar om kläderna. Längst ner i hörnet syns ett paraply som jag gjorde av svart cardstock och en "grillpinne" till skaft. Trots att det regnade så mycket så fanns det faktiskt blommor både i rabatterna och i mina hörn.

De flesta saker har ju en baksida, så också min tvättbräda. Här satte jag två stycken fotomattor och en tygblomma som jag gjorde av olika band. I hörnet finns många blommor gjorda med hjälp av Tim Holtz Tattered floral mini die.

En liten video att titta på:

Ha en bra dag!

Material:
Tvättbräda
Mönsterpapper från BoBunny och Joy
Tim Holtz die Tattered flowers garland
Tygblomma.


Inga kommentarer: