söndag 20 januari 2013

Kort med BoBunny "Powder Mountain" och Spellbinders

Postverket har haft bråda dagar med alla kort som ska skickas inför helgerna, men visst är det roligt att kunna skicka kort när mottagaren inte förväntar att få något.

Det är inte ofta jag gör kort men någon gång händer det. Idag vill jag visa lite kort med BoBunnys vinterpapper "Powder Mountain". Det är inte helt lätt att hitta vinterpapper men BoBunny har lyckats få ihop mycket fina papper, som vanligt när det gäller BoBunny.


Kortbasen är gjord av vit cardstock med måtten 21 cm x 15 cm, som jag sedan vikt på mitten så det färdiga måttet på korten är 10,5 cm x 15 cm. Man kan använda sig av vanliga standardkuvert om man håller sig till de här måtten. Eftersom korten ska skickas med post så kunde jag inte göra de för tjocka utan fick använda mig av platta dekorationer (förutom ett som jag gjorde rosenknoppar på).

Så här blev några av korten:





 


Vill ni se resten? Då får ni titta in i videon.


Ha en bra dag!

Material:
Vit cardstock
BoBunny "Powder Mountain"
Spellbinders dies:
Decorative Labels Eight
Labels Eight
Marvelous Squares
Floral Ovals
Lacey Squares
Martha Stewart:
Snöflinga
Pine needles trim


Inga kommentarer: