söndag 24 februari 2013

Allt är inte guld som glimmar - men kanske metallfärg

Jag tänkte visa er tre kort som jag gjort. Inget märkvärdigt men snygga i all sin enkelhet.  Jag har använt mig av Viva Decors vax/metallfärg/pasta.  Jag gjorde på samma sätt som när jag gjorde mina falska metallblommor till min bordskalender som jag visade i ett blogginlägg 10/2 2013.

Här hänger de fint på rad fastklämda på en metallhängare


Färgerna 915 och 905
tillsammans med svart cardstock och band.

Färgerna 907, 906 och 912
blir väldigt fina tillsammans

Färgerna 914, 913, 908 och 911
blir så här snygga tillsammans.


Jag har som vanligt gjort en liten video, om ni har tid och lust så tittar gärna:



Ha en bra dag!

Material:
Svart cardstock till kortbas
Vit cardstock till att färga in med metallfärgerna
Viva Decor vax
Embossingfolders, finns många att välja på.
Seambinding
Rosor - isrosor i grått och nougat
Metalldekoration, jag valde en klocka men finns massor med annat också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar