söndag 17 mars 2013

Engraver - Gravören. Ett album 9 1/4 x 7"

Det finns väldigt mycket fina papper att välja på våren 2013. Jag tycker väldigt mycket om Primas Engraver. Det roliga är att de har gjort papper för Europa, dvs i A4 storlek. En rolig storlek att jobba med. De har verkligen tänkt till och har gjort motiv både stående och liggande på papperna. Jag valde liggande motiv och delade papperna på mitten.

Engraver A4 Paper Pad - Prima Marketing - 845698 
Som ni ser så är tonen på papperna brun, svart, beige och vitt. Jag valde att plocka in lite vinrött i form av cardstock från Bazzil, min favorit Tokyo.  

Så här blev framsidan på albumet:

Jag har byggt upp albumet lite annorlunda denna gången. Jag har ju använt mig av Stack the Deck i många av mina tidigare album och gillar den bindningsmetod jättemycket. Men.. ibland skulle jag vilja ha en sida och ingen ficka. Jag klurade på måtten ett tag och sedan fick jag ihop sidor i cardstock där man kan bygga på med fickor, flipsidor och annat roligt. Jag blev jättenöjd med resultatet. Fungerar lika fint som Stack the Deck. 

Vill ni se hur det ser ut inuti? Bläddra tillsammans med mig i albumet genom att titta på videon. Om ni tycker att filmrutan är liten så kan ni titta via You Tube istället. Klicka på You Tube ikonen på filmrutan, då kommer ni till ett större fönster eller klicka HÄR

Ha en bra dag!

Material:
* Tjock chipboard
* Mönsterpapper från Prima - Engraver i A4 storlek
* Blommor från Engraver collection Prima
* Dies Tim Holtz, coin envelope, Baroque die
   och decorative strip
* Tab-punch från We are Memorykeepers
* Metallhörn och etiketthållare från Tim Holtz
* Stämplar från Engraver collection: Text collage,  Klocka och blomma, Labels, Date och info
* Embossingfolder Klockor från Cuttlebug

Inga kommentarer: