söndag 10 mars 2013

Old Jalopy - en biltur tillsammans med Tim Holtz

En idé, lite fina papper, en dies från Tim Holtz och Inka Gold vax från Viva Decor - sen hade jag roligt i ett par timmar.
Sizzix Bigz Die - Old Jalopy - 657185
...och vad hittade jag på då?

Jo, jag gjorde två maskulina kort. Jag tycker det är lite svårare att göra maskulina kort, om man nu bestämt sig för att göra det lite mer strikt. Blommor då? ... det finns ju faktiskt herrar i alla åldrar som tycker om blommor också.



När jag ändå hade ställt upp i hela mitt kök så gjorde jag ett lite mer feminint kort också. Spellbinders Die Floral Ovals är väldigt vacker tycker jag, så den använda jag mig av samt lite blommor och band.

Resultatet?


Titta gärna på videon där jag berättar hur jag gjort:


Ha en bra dag!

Material:
Cardstock till kortbaser
Mönsterpapper från Graphic 45 baksidan på "Holliday Spirit Chrismas past"collection och Pion Design "Till Far" till de manliga korten.
Mönsterpapper från Basic Grey "Capella" till det lite mer kvinnliga.
Spellbinders Floral Ovals dies
Tim Holtz Old Jalopy Die
Viva Decor Inka Gold
Band, bling och egna "home-made" blommor. Klicka här så kommer ni till en video där jag visar hur jag gör blommorna.

Inga kommentarer: