söndag 28 juli 2013

A Place in Time - Graphic 45

Jag hade så stora planer för 2013. Skulle bla göra en fotodagbok över roliga och viktiga händelser de olika månaderna. Valet av papper var enkelt: Graphic 45 - A place in time, det var ju som gjort för mitt projekt.

Jag inhandlade en 8x8 pad och började rask designa mitt album. Jag visste ungefär hur jag ville ha det så det gick rätt snabbt men.... sen blev det stopp - tvärstopp! Har ni varit med om det? Visst, det kan ta lång tid innan man klipper i papperna men här saknades all motivation.

Månaderna gick, roliga händelser passerade förbi som jag i alla fall fotade. Under semestern i juni!!! blev jag färdig att klippa och klistra. Så... nu är jag på juli månad och är så stolt över mig själv, för det hade varit hur lätt som helst att bara låta bli. Jag tror att ett av problemen var att där inte finns några stora färgade mönsterpapper till kollektionen och det behövs speciellt om man som jag tänkte göra lite olika inserts och tags. Jag slet som ett djur för att få ihop lämpliga papper från andra kollektioner.

Jag är jättenöjd med utsida av albumet där jag använde mig av ett papper från French Country, jag är också nöjd med designen på sidorna och jag är definitivt nöjd med hur roligt jag haft det under första halvan av 2013.

Så här ser det ut:

och uppifrån:

smakprov på en sida:

Vill ni bläddra tillsammans med mig?:


PS: även om det varit ett jobbigt album så kommer jag att göra något liknande inför 2014 för det är ett jätteroligt sätt att spara sina minnen på. DS

Ha en bra dag!

Material:
Graphic 45 - A place in time och lite andra papper från olika kollektioner bla French Country.
Chipboard
Cardstock
Allt möjligt annat jag kunde hitta.
Ett glatt humör och kreativ fantasi.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar