söndag 21 juli 2013

Kortbox - laddningsbar

Vad ger man i present till någon som har nästan allt? Det är en fråga som ni kanske också har ställts inför någon gång. Jag tog mig en fundering och kom fram till,... en kortbox. En snygg box som innehåller 10 stycken kort med tillhörande kuvert. Sen kan man, om man vill, erbjuda påfyllning vid behov.

Jag har tidigare gjort en fotobox där jag har mina framkallade foto. Det var många som blev förtjusta i boxen så vi höll en lite kurs på Skaparlusten. Det var så roligt att se hur olika allas boxar blev.

Det var en liknande box jag tänkte mig, fast med mått som passar kort som är ca 6x6 inch eller ca 15x15 cm. Efter en del matematiska huvudbry så blev det en box som jag blev nöjd med.


 När man lyfter på locket så ser man två fack med kort i det ena och kuvert i det andra.

Jag gjorde korten platta, i alla fall så platta att de gick ner i ett vanligt kuvert. Jag ville att alternativet att posta korten skulle finnas. Det är ju inte alltid man kan lämna över korten själv. Jag hade roligt med både Spellbinders, Martha Stewart, EK success och Nellie Snellen, ja t o m Tim fick vara med och leka.

Vill ni se hur korten blev? Kika in i filmernas värld:


Den första fotoboxen:


Material:




1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag blev helt betagen av din ask. Vill göra en till min mamma som fyller 65 om en månad. Vet du om det finns beskrivning på dragspelsanordningen någonstans?
    Med vänlig hälsning
    Christina

    SvaraRadera