söndag 4 augusti 2013

Vintage feeling från Landstoken eller konsten att förnya sig - svårt men roligt.

Jag tycker ju verkligen om bindningsmetoden "Stack-the-Deck". Jag har faktiskt testat "Hidden hinge" av Kathy Orta också men jag är lite tveksam till den bindningsmetoden, känns inte som om man kan öppna albumet riktigt. Annars är jag väldigt förtjust i Kathys stil.

När det gäller det här med att förnya sig - det är ju sååå lätt att bara rulla på i gamla hjulspår men hur roligt är det. Att vara kreativ innebär ju också att testa och våga nya saker, nya tekniker osv.

En dag när jag gick upp till jobb kom jag på en fiffig idé (..tyckte jag själv) och kunde knappt bärga mig innan jag kom hem och fick testat om det fungerade. Nyfikna??? Det är absolut inget märkvärdigt men man får ett lite annorlunda utseende på albumet och man kan variera sig i det oändliga.

Jag har alltid lika stora problem när jag ska "test-köra" ett album. Vill göra det i snygga papper men vill inte misslyckas med de snygga papperna så mycket av planeringen går åt att stirra på mönsterpapper. Till slut valde jag i alla fall papper från Landstoken - 6x6 pack. Jag hade två stycken hemma:



Jag hade bestämt mig för att det skulle vara ett "enkelt" album, inte för mycket dekorationer, jag stämplade och inkade tags istället. Alla tycker inte om massor med fickor, flip-sidor, tags och gömslen. Om man inte gjort album tidigare kan det vara lite överväldigande att göra lite mer komplicerade vikningar men stämpla tycker alla är roligt.

Så här ser det ut utanpå:

Vill ni se hur det ser ut inuti? Bläddra då tillsammans med mig:



Ha en bra dag!

Material:
Cardstock: kraft och svart.
Mönsterpapper från Landstoken: Vintage feeling 6x6
Chipboard (tunnare)
Kantstans från EK-success
Tim Holtz etikett, pocket envelope, Elegant Flourish,
Old Jalopy mini
Martha Stewart fjärilspunch
Diverse stämplar bla från Tim Holtz, Prima, och band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar