söndag 20 oktober 2013

Ett fång blommor - because you're worth it

Idag är Skaparlusten på äventyr i vår vackra huvudstad. Skaparlusten är på plats på Stockholm scrapclass. För er som inte kan vara med oss i kommer här lite blommor.

Det hela började med ett ATC-kort. Jag är med i swap/byte där vi skulle göra ett romantiskt ATC och på det skulle där bl.a. vara en blomma. Vita blommor kan väl räknas som romantiskt. Papper eller tyg? Det var ett tag sedan jag gjorde några tygblommor, så det fick bli tyg.

Här får ni se en hörna av ATC-kortet, vill inte avslöja för mycket.


Som vanligt kunde jag inte nöja mig med att bara göra 4 stycken blommor utan fortsatte av bara farten, när jag ändå hade allt material framme.  Som mitt har jag använt lite olika saker: knappar, brads, pärlor. Ibland väntar jag med att sätta dit mitten så att det passar det projekt jag håller på med, men idag fick alla fina bling i mitten.

Vit satin
och...

Blå satin
och... varför inte aprikosfärgade

Aprikos taft

och... varför inte se hur de blir i röd taft

Röd taft

och... sen hittade jag lite mörkgrå satin som jag var tvungen att testa också

Mörkgrå satin, svart taft, svart nät

Det blev en extra stor också, som jag tänkte ha på min jacka så att jag är riktigt fin när vi är i storstan.


Jag tycker det är jätteroligt att göra blommor men för er som tycker att det kanske är lite tålamodsprövande så har Ilona jättefina blommor i affären.



Ha en bra dag!

Material
Tyg: satin, taft, nät
Brads, pärlor, knappar
Limpistol
Sax

Färdiga blommor i tyg och papper:
Fashion flowers
Harmony flowers
Flowers Vienna

2 kommentarer: