måndag 11 november 2013

ATC - mina trevande försök i denna ädla konst - men ack så svårt...

Jag fortsätter mina försök med att göra ATC. Jag har gjort några byten på Facebook med olika tema. Det är en utmaning att jobba med en så pass liten yta (måste ju vara 3½ inch x 2½ inch). De som har hållit på ett tag gör jättefina små konstverk.

Jag är inte helnöjd med mina men... övning ger färdighet sägs det så jag fortsätter.  Det är i alla fall ett väldigt bra sätt att få använt sina små pappersrester på.

Nu följer lite foto från de olika bytena / swaps på Facebook:

Först ut var temat "manligt". Men.. kanske ni säger.. "luftballong den ser ju inte så manlig ut" och det håller jag fullständigt med om. De får vara med som ett dåligt exempel på hur det kan gå när man låter papperna och idéerna leva sitt eget liv. 


Jag gjorde nya "manliga" ATC och denna gången blev jag nöjd:


Nästa ATC skulle göras efter ett speciellt "recept". Man fick bara använda  blomma, knapp, spets, stickles, text och sen skulle det vara romantiskt.
Jag tänkte att bröllop är väl det mest romantiska man kan tänka sig. Färgen vitt kan jag också tycka är romantisk och rött. Jag valde en lämplig embossingfolder och fick en snygg bakgrund av vit cardstock, en "home-made" blomma med en röd knapp i mitten, spets, stickles och text.



Det sista bytet jag tänker visa er idag var "Tänkvärda ord" och "Blommor och blad".
Det finns så många kloka människor som sagt så fina saker så problemet är mer vilket citat man vill använda. Man kunde också välja en stämpel om man ville.



När det gällde "blommor och blad" så plockade jag fram mina Nellie Snellen stansar och skapade små kransar. 


Jag tänkte först inte visa mina försök med ATC men... alla är vi barn i början. Hur hade ni gjort era? Vad får ni för idéer när ni hör "manligt"?

Jag är med i ett nytt litet byte på Facebook där man ska göra 3 stycken ATC med temat "Vinter" med en helt fri tolkning. Ska man göra några ATC med vanligt vintermotiv? Ska man göra något helt oväntat? Hur hade ni gjort?

Viss ja, glömde nästan.. för er som tycker om när tillvaron rör på sig, även om det bara är små kort, så kan ni ju titta på en video. Videon har jag mest gjort för att känns bra att ha allt samlat på YouTube.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar