söndag 8 december 2013

Eskimo Kisses - påsalbum

Eskimo Kisses - så heter papperna jag använt mig av, passande namn med tanke på att vintern har gjort sitt intåg, i alla fall i Skåne.
Jag jobbar på en rätt stor arbetsplats men vi som jobbar tillsammans på vår avdelning är 8 stycken. Jag har tidigare gett mina arbetskamrater små album. Förra året fick de ett flip-album men i år tänkte jag att ett påsalbum kunde vara roligt. Ska man göra 8 stycken så får det faktiskt vara lite roligt också. De är inte några scrappare så därför höll jag stilen enkel med fokus på plats för foton.


Jag har satt ihop 3 stycken papperspåsar. Som bindning använde jag "hidden hinge" metoden. Det fungerade bra. Jag satte ingen chipboard på framsidan utan lät första påsen även vara utsidan. Jag stansade ut en blomma med hjälp av Tim Holtz Tattered flowers die.

Så här ser första sidan ut:


Som vanligt får ni följa med in i filmens värld om ni vill bläddra i albumet tillsammans med mig


Ha en bra dag!

Material:
3 st svarta påsar
Mönsterpapper från Basic Grey "Eskimo kisses"
Tim Holtz Die: Tattered florals och mini tattered flowers, Tag and bookplates
Marta Stewar Edge Punch - Four petal eyelet
Diverse band och spets
Stämplar och små tags
Spellbinders Oval
Stämpel från Reprint "Handgjort av"

PS: ni glömmer väl inte ATC-leken? DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar