söndag 29 december 2013

Vitt, vitt, vitt - inte snö men blommor

Ni kanske har förstått att jag tycker om att göra blommor. Jag gillar både pappersblommor och tygblommor. Jag har massor med tyg eftersom jag också syr mycket (inte så mycket för tillfället dock).  Det är roligt att se hur valet av tyg gör att blommorna kan se så olika ut.

Idag har jag bara gjort vita blommor, i många olika tyger och spetsar och med vita pärlor i mitten.
Jag hade nämligen en idé. Den idén började faktiskt med en promenad till arbetet. Jag går då förbi en trevlig blomsteraffär och där i skyltfönstret hängde en stor, tom tavelram i ensam majestät, såg jättehäftigt ut. Då kom jag ihåg att jag för länge sedan köpt en frigolitram som jag aldrig gjort något med.
Sagt och gjort, jag letade reda på ramen och klistrade på silkespapper. Det blev dock lite gulare än vad jag ville ha det så jag duttade på vit akrylfärg.

Plockade fram några vita tyger i lite olika kvalitet och satte igång att göra blommor. Sedan dök jag ner bland mina pärlor för att hitta några lämpliga att sätta i mitten på blommorna.

Jag grupperade blommorna med den största gruppen i nedre vänstra hörnet och en mindre grupp blommor i övre högra hörnet.

Och så här blev resultatet:



Nedre vänstra hörnet

Övre högra hörnet
Nöjd och belåten med dagens projekt!

Sugna på lite film?... kika in på YouTube



Ha en bra dag!

Material:
Frigolitram
Silkespapper
Vit akrylfärg
Vita tyger, spetsar och annat
Vita pärlor och brads

1 kommentar:

Anonym sa...

veckans höjdpunkt, att gå in här och kolla, man blir aldrig besviken
kram Annette