söndag 23 mars 2014

"Because you're worth it" ... - en stor blomma till mig

Har ni sett Tim Holtz Big XL Die "Jumbo Tattered Flower"? Om man gillar att göra blommor så är den här verkligen rolig. Diesen är lika lång som själva Big Shot maskinen, dvs stor.

Jag planerade att jag skulle ha en stor svart blomma på mig på Scrap- and Pearl Eventet i Stockholm så det var bara att sätta igång. Jag tänkte att jag skulle passa på att filma när jag gjorde blomman och jag kan ju säga att göra blommor är ingen konst men att få till det snyggt och bra på film det är en helt annan femma. Ljussättning, ännu en gång problem med statister som dyker upp när de inte ska, batteri som dör osv. Det hela resulterade i två stora blommor för jag fick göra om filmen.

Jag har tidigare gjort en röd/vinröd blomma med samma dies


Nu tänkte jag försöka göra de lite större. De blev 15 cm i diameter


Vill ni titta på hur jag gjorde? Ljuset är fortfarande inte det bästa men jag tror nog man kan se hur jag har gjort. Som vanligt blir det en större ruta om ni klickar på "YouTube" i nedre högra hörnet på filmen.





Ha en bra dag!

Material:
Tim Holtz Big XL Die "Jumbo Tattered Flower"
Olika tyg: satin, chiffong, tyll och spets
Band, spets och pärlor
Knapp och metalldekoration från Prima
Varmlim pistol - batteridriven 

1 kommentar:

  1. Hej,
    Så underbart fina blommor.
    jag skulle vilja veta var du köpte tyget, speciellt spetstyget :-)

    Tack för den fina inspirationen!

    SvaraRadera