söndag 25 maj 2014

Pappersrester efter kurs med Frank Garcia

Det är väl ingen bland Sveriges scrappare som inte sett och hört att Frank Garcia har varit i Sverige och haft kurser. Den ena kursen ett jättefint album i papperna SeaShore från Prima (naturligtvis) och den andra kursen en layout med ursnygga papper Time Traveler också från Prima (naturligtvis).

Albumkurs:

Layout, har inte hittat det perfekta fotot än.



Kursledare och två mycket nöjda deltagare:

När vi gjorde våra fina saker blev det lite pappersrester över. Ilona och jag är ju helt olika när det gäller pappersrester, hon kastar och jag plockar upp. Nu har hon lärt sig så nu frågade hon "vill du ha de här" och höll fram en hand med många fina småbitar papper.

Jag hade redan en idé i huvudet och innan den försvann in bland alla andra idéer satte jag igång. Jag gjorde ett litet album, dragspel/accordian, i chipboard och sedan använda jag mig av pappersresterna och teknikerna vi lärt oss. Några dekorationer hade jag kvar från kitet medan andra fick jag leta upp i mina lådor.

Jag blev nöjd med resultatet och har t o m satt in foto i det.

Det gömmer sig en och annan överraskning så titta gärna på videon:

Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Mönsterpapper från Prima: SeaShore och Time Traveler
Dekorationer från Prima och diverse andra

1 kommentar:

  1. Helt underbart blev det och perfekt med spillbitar.

    SvaraRadera