söndag 29 juni 2014

Bröllopsbestyr

Jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett kort till ett brudpar. Naturligtvis tackade jag ja, med glädje.

Jag har länge tänkt att jag ville göra en speciell vikning, Z-vikning och nu skulle det äntligen bli av.
 

Jag försökte räkna ut måtten själv och lyckades väl rätt bra, men sen tänkte jag att det måste vara någon annan som gjort ett liknande kort. Jo då, på en norsk blogg hittade jag en beskrivning med foto, jag ändrade bara lite när jag gjorde mitt.

Jag vet inte hur det är med er men beskrivning i text och bilder tycker jag är jättejobbigt. Jag tycker det är mycket lättare när man ser en video, det är också en av anledningarna till att jag började göra videos.

Nej, tillbaka till bröllopskortet. Det är tänkt att bröllopet ska gå i rött och vitt så jag plockade fram lite vit cardstock, ett speciellt mönsterpapper med silverduttar på, Martha Stewarts Edge doily lace stans och Spellbinders Floral Ovals och sen satte jag igång. När jag ändå var i farten så blev det ett kuvert också.



Samtidigt med kort till det nya brudparet fick jag en förfrågan om att göra ett kort till ett par som firar guldbröllop. Jag fick också lite fina foto på brudparet förr och nu. Ett stafflikort tyckte jag skulle passa perfekt och med så mycket guld som möjligt.





Jag använde mig av fina guldpapper som jag hittade nere hos Ilona på Skaparlusten. Vinrött och vitt blev snyggt till.

Det var mina två bröllopskort. Jag spelade in när jag gjorde det första kortet, Z-fold kortet,  för det kanske finns någon mer än jag som tycker om när det rör på sig, kommer i slutet på videon.




Ha en bra dag!

Material:

Z-fold kortet:
Vit cardstock
Mönsterpapper med silverprickar
Martha Stewarts Edger doily lace stans
Spellbinders Floral Ovals die
Blommor, band
Martha Stewart Scoringboard
The Envelope Punch board

Guldbröllopskortet:
Guldfärgat blankt cardstock
Guldfärgat glittrigt cardstock
Spellbinders dies till ramar och kant
Blommor i vitt och vinrött
Pärlband

Länk till norska bloggen med beskrivning: http://mariannespapir.blogspot.ca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar