tisdag 26 augusti 2014

Stitched Canvas Book

Idag vill jag visa er något roligt! =)  

Måtten är 6x6, alltså ca 15x15 cm.
Albumet är gjort i naturfärgat canvastyg. Den heter "Stitched book" för att det hela sitter ihop med hjälp av sömmar. Ryggen är sydd, och varje sida består av två lager canvas som sitter ihop med hjälp av sömmar.

Albumet innehåller 8 "blad". Så det finns en del att jobba med.
För dig som aldrig arbetat i liknande material kan jag säga att du inte behöver vara rädd! =)

Det fungerar egentligen precis som ett vanligt album i papper. Du kan limma och klistra, mista och måla, gesso och moldingpasta, använda masker och annat kul. Allt passar att använda på sidorna!
Det jag gillar med detta är att det inte blir stelt. Det blir mjukt och medgörligt även om du klistrar papper på sidorna.

Det går att göra så mycket kul med det att du bara MÅSTE testa det! =)


http://youtu.be/F2_oaSV9TD4?list=PLBfRJy2RwkzMbN0mZc_4x-ykp4IadJcD0
 
Jag gick lös på mitt provexemplar med målet att det skulle bli riktigt knubbigt. ;) Mycket spets. Lite shabby/vintage. Jag började med att "fransa" alla kanterna. Det blev kanon ... iallafall i mina ögon. =)

Här kan ni se ett bildspel på alla sidorna i  albumet:
PysselBitans Canvas Album i mixed media.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar