onsdag 3 september 2014

Mixed media minialbum

Marie inspirerar oss alla med sina album... Även mig till att göra ett eget litet album. Men eftersom jag gillar mixed media ville jag försöka mig på en kombination av dessa två "världarna". 
Jag inser nu i efterhand att jag nog måste gå en tvättäkta Skaparlust-album-kurs. HAHA Att få till sidorna inuti kände jag inte riktigt att jag hade kontroll på men.... jag är trots det, nöjd.
Man utvecklas alltid, det är det fina med det hela tycker jag! =)








Jag använde mig av Stickyback Canvas och klädde mitt album med det. Sen embossade jag med clear UTE för att skapa lite resist effekt. Moldingpasta ihop med masken Mini Brocade för struktur och lite färgskiftningar.


Sen mistade jag med flera färger som jag knappt minns. ;) Men min nya favorit kombination som jag använde genom hela albumet är: Vanilla Breeze - Tattered Angel , Storm Cloud -Color Bloom , och tror det var Gossamer Gold eller Van Dyke Sepia. De är alla fina färger som funkar ihop så det blir fint hur man än bär sig åt. =)


Seambinding färgad med mister.






Till de enkla dekorationerna har jag använt  Resist Canvas White och lite Vintagebilder från olika ark.





För en liten feminin och söt toutch på sidan med kvinnan valde jag att använda Tim Holtz Stencil Doily . på motsatta sidan. Den är söt!



Hoppas jag kunde inspirera er till att också våga kombinera era vanliga alster med lite, kanske pyttelite struktur och färg. :) Jag använde ljust färgade mönsterpapper som grund. Funkade finfint.
Lycka till med att " go mixed media"! :)


2 kommentarer:

Pixi sa...

Gud så fint!!! Superläckert!=)

Annette sa...

Fantastiskt vackert,
det får bli en kurs på Skaparlusten i just detta album.