söndag 26 oktober 2014

Nya idéer med gamla papper

Kommer ni ihåg mitt Amerika-album som jag visade för några veckor sedan, med papper från Prima Stationer's Desk? Om inte så hittar ni inlägget om ni klickar HÄR

Det albumet var ju ett större album 8½ x8½. Jag undrade hur det skulle se ut med sidor i storleken 6x6 inch. Det fanns ju bara ett sätt att få svar på mina frågor och det var att göra ett nytt album fast med andra mått.

Ännu en gång plockade jag fram mina matematiska kunskaper och klurade på måtten. Men, vilka mönsterpapper skulle jag använda? Jag har många gånger sagt till mig själv att använda de äldre papperna som jag har men bara sparar och sparar. Jag plockade fram mina allra första papper jag köpte, från K&Co och det kändes så bra att äntligen använda dem.


 Sidorna blev lika roliga i detta nya, lite mindre formatet. Speciellt nöjd blev jag med rygg på albumet. Här använda jag smala pappersremsor som jag vävde ihop och limmade på albumet.


Så här ser två av sidorna ut:



Varför har jag inte använt dessa fina papper tidigare? Men... bättre sent än aldrig. Kanske finns det fler fina papper i mina gömmor?

En liten YouTube video? För större bild klicka er vidare in på YouTube.


Ha en bra dag!

Material:
Chipboard
Cremefärgad cardstock
Magneter. Finns från YouDo och andra lite mindre som Ilona har i affären.
Metalldekorationer (magnetiska)
Cheery Lynn klockdie
Knapp och snöre
Blommor

Inga kommentarer: