söndag 4 januari 2015

Halvfärdiga projekt....vad gör man?

Jag fick plötsligt en idé att jag skulle städa/organisera bland mina scrapsaker och då framför allt bland mina papper. Vad tror ni jag hittar? Inte ett... utan flera stycken halvfärdiga projekt. Och jag som har gått runt och trott att jag gör färdigt innan jag börjar på något nytt. Ett hade fått mönsterpapper på sig medan de andra var bara skal av chipboard och sidor.

Det med mönsterpapper är ett album som jag började göra för cirka 2 år sedan. Jag hade bara två olika design på mönsterpapperna som jag tror är från My Minds Eye och det var nog det som satte lite stopp på kreativiteten. Jag hade en rätt så klar bild på hur jag ville att framsidan skulle se ut men värre var det med insidan. 


Jag samlar på enfärgade mönsterpapper och har dem i en speciell mapp för att göra fotomattor av och här hittade jag räddningen.


Det andra problemet var att jag hade 1/4 inch mellan sidorna, vilket jag idag tycker är lite för lite för man får inte knappt plats med några dekorationer alls om man vill att albumet ska stängas snyggt. Har dök jag ner bland mina blommor, dies och stämplar för att hitta eller tillverka platta dekorationer.

Slutsatsen är att man ska aldrig ge upp och tro att något projekt är omöjligt för jag blev nöjd med det färdiga resultatet, mycket mer nöjd än vad jag trodde.

Vill ni kika mer på det färdiga resultatet?


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar