fredag 16 januari 2015

Is Prinsessan har vaknat till liv...

Först var hon en Snö Drottning men sen ändrade jag mig och hon blev en Is Prinsessa istället. Passar bättre tycker jag. =)


Denna prinsessan har varit i min fantasi ett bra tag så det var kul när hon äntligen blev verklighet.
Jag har använt allt möjligt kul till denna tavlan.
Så klart stencil, moldingpasta, spets, och gesso till bakgrunden.


Ansiktet är gjort av La Blanche stämpelstämpel-papper. Och eftersom tavlan skulle bli så ljus ville jag inte att kontrasten mellan ansiktets linjer och resten av tavlan skulle bli så stor, så jag använde en grå mini StazOn.





 















Sen klistrade jag på en massa roliga saker jag hade hemma. Några charms och lite blommor och annat kul. Som bas utgick jag från en kanon fin metall blomma. Ni ser även Nyckel och blad ibland all snö. =)


Eftersom jag ville att de flesta silverföremålen fortfarande skulle vara silvriga men jag inte, vid det tillfället, visste riktigt hur jag skulle forsätta med sjäva färgerna så använde jag Clear Gesso till allt silvrigt. Då fäster färgen men jag kan ändå se det silvriga igenom.
Det slutade med att jag använde Silks och färglade med och de fäster på metall utan att man har använt gesso i grunden. Men tycker att clear gesso gav en liten "frostig" känsla över de silvriga ytorna.

Allra roligast hade jag med snön. =)
Jag blandade Glass Glitter Pearl med Primas Molding pasta för att få riktig snökontur. Sen "pudrade" jag lite med glass glitter uppe på också och det blev ett härligt skimmer.



En annan rolig detalj jag använt är Art Sugar White. Det ger ett underbart skimmer! Använde Gel Medium för att fästa det på ställen jag ville "highlighta".

Det sista var att färglägga på ett diskret sätt. Jag avände som sagt Lumeneart Silks. Färgerna Oyster och Azurite som med lite vatten blev lagom "intense". Väldigt trevligt var det att använda Iridescent- färgerna. De finns inte i butiken ännu men är på väg. De ger ett otroligt skimmer i olika färger. Jag använde Copper och Blue och lite Lila också tror jag. =)

 
 



Inga kommentarer: