söndag 22 februari 2015

Återvinning både av idéer, material och pappersrester.

Allt går igen... det som var modernt på t ex 90-talet har eller kommer att vara modernt igen. Musik från t ex 70-talet gör man covers på idag. Detta gäller många sidor av livet, även arbetssätt, uppfostringsmetoder, undervisning osv. Och varför då inte inom vår lilla värld, scrapbookingvärlden?

Att använda tomma toalettpappers rullar var väldigt populärt ett tag för att sedan hamna lite mer i skymundan. När jag själv började göra album så tyckte jag det var roligt att använda saker jag hade omkring mig. Jag dammat av mitt första stående TP-album och gjort ett nytt med nya pappersrester (som aldrig verkar ta slut).


Medan jag letade efter mitt gamla album så hittade jag två andra, TP-album i en box, som kanske också kan fresta någon. Jag gjorde dem med den kunskapen jag hade då och som sagt, jag var rätt ny på det här med scrapbooking.



Vill ni titta lite mer på hur mina album ser ut? Kika in på YouTube:




Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar