torsdag 2 april 2015

Kort i Mixed media light.

Ni som känner mig vet att jag sällan gör kort. Men om jag blandar in lite mixed media så går det lättare. =) Och eftersom det inte är så väldans kladdigt kan vi säga att jag gjort kortet i "Light modell" av mixed media.



Handgjort papper som bas ger en väldigt skön känsla till kortet. All små fina detaljer som fjärilar och den fina fågelburen har jag klippt ut från de fina papperna i Primas kollektion Epiphany.

Vad gör kortet till en light modell? Jo...
Stämplar. Primas Butterfly och Paint Splatters.
Modelingpasta genom en mask som har några år på nacken.
Lite kantlinjer med penna.
Och mickrobeads i färgen Splash =) Love Them!!

Även lite gesso på blommorna och på lite andra ställen. Bland annat använde jag gesso för att dämpa
en av stämplarna som jag tyckte blev lite för stark i färgen och tog över och syntes för mycket.

Största blomman kommer från detta paketet. Jag tycker att det paketet med blommor är väldigt användbart. Mina favoriter faktiskt.

Känner mig så taggad efter detta kortet att det kanske blir ett till snart igen. =)
Och kanske du testar lite "Light mixed media" på dina kort också?! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar