lördag 18 juli 2015

DLP 2015 - Documented Life Project - vecka 26 - Foto och ord

Idag blir det lite art journal för jag har gjort en ny sida för Documented Life Project, som förkortas DLP. Jag är lite back men tänkte jag skulle jobba mig ikapp med veckornas utmaningar.

Det övergripande temat för juni månad är "Travel journaling" och utmaningen för vecka 26 (27 juli) var "Photos and words". Det man speciellt skulle tänka på var "A picture is worth a thousand words".

Jag har gått ett tag och funderat på hur jag skulle göra, vilket foto jag skulle använda... men så till slut kom där upp en bild i mitt huvud och då var det bara att försöka få ut den genom fingrarna, vilket inte alltid är så lätt.






















Denna gången filmade jag medan jag gjorde min sida. Vill ni se kan ni klicka er vidare in på YouTube, så får ni större bild att titta på.


Ha en bra dag!

Material:

Ett kort från min stora kortlek
Kladdpapper / "underpaper" från ett tidigare projekt
Servett
Cardboard / kartong - från en skokartong
Pappersbitar i lämpliga färger
Collage Pauge Matte, finns i två olika storlekar på flaskorna och i Glossy om man hellre vill ha det.
Gesso Delta - finns i många olika märken men denna gången använda jag Delta.
Stamperia Pasta Luce

Documented Life Project hittar du om du klickar HÄR 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar