söndag 26 juli 2015

Flip album - Itrim - Quick & Easy


Ett nytt litet flipalbum har sett dagens ljus. För något år sedan visade jag ett flipalbum som jag sedan har haft lite "make-and-takes" och små workshops på. Snabbt och enkelt, lite mer än ett kort men behöver inte bli mycket dyrare att göra.


Jag blev tillfrågad om att göra ett kort eller litet album till en kille. Fick lite önskemål och sedan gick min hjärna igång med planeringen. Det skulle vara en speciell färg och gärna ha en dragkedja..

Det blev så här:


Förra året gjorde jag ett studentkort där jag också satte en dragkedja framtill på kortet. Jag kommer ihåg att jag hade stora bekymmer med att få det bra, denna gången gick det betydligt lättare - kul när det går framåt.

Inuti albumet använde jag väldigt fina papper från Ridderholmdesign - Vintage Venture. Det går i lite turkosblå ton som passade rätt bra i färg, även om det inte ser så ut på bilderna.
 
Vintage Venture YESTERDAY - Riddersholm Design - VV0161
Vintage Venture IN TIME - Riddersholm Design - VV0162























Som vanligt får ni klicka er vidare in på YouTube om ni vill se hur albumet ser ut på insidan. Jag kommer också att lägga upp en video med beskrivning/tutorial inom kort.



Ha en bra dag!

Material:
1½ cardstock
2-2½ mönsterpapper. Jag valde Ridderholms fina papper Vintage Venture "In time" och "Yesterday" men jag kunde också valt de fina papperna som ingår i Tailgate serien.
Magneter, 6 stycken
Martha Stewart scoringboard
Skärmaskin, av något slag
We are Memorykeepers Corner Chomper Scallop/Cloud
Artemio Tag punch
2" cirkelpunch
Dragkedja




Inga kommentarer: