lördag 19 september 2015

#LoveFallArt - art journal - på ett enkelt sätt

Det har blivit riktigt populärt med art journaling. Bloggar, facebook, YouTube överallt dyker det upp fina sidor. Kanske vill du också testa?

Jag har skapat en sida i min art journal med temat "Höst" i art-eventet som just nu pågår på YouTube som kallas #LoveFallArt. När jag gjorde sidan hade jag faktiskt en plan, för det är inte fel att ha en plan när man börjar sin sida. Jag tänkte på er som kanske vill testa men som inte har så mycket olika mixed media produkter hemma.




Det verkar nästan vara regel att man inte är helt nöjd med sin sida - men ibland får man ta sig i kragen och i alla fall försöka klappa sig själv på axeln och säga "snyggt, det gjorde du bra" (men ibland sitter det långt inne).

Om ni vill se hur jag gjorde min sida, steg för steg, så är ni välkomna in på YouTube och till min kanal.




Imorgon, söndag 20 september är sista dagen i det pågående art-eventet #LoveFallArt. Om allting går enligt planerna så finns det ett nytt blogginlägg och en  ny video för er att titta på. Vi ses väl imorgon?

Ha en bra dag!

Material:

Art journal - jag har Dylusions lilla men du kan testa på en bit cardstock.
Decoupage lim av något slag - alltså lim som du både kan ha under och ovanpå ditt projekt.
Gesso är bra att ha men i just detta projektet behövs det inte.
Servett
Sida från ex en bok
Stämplar - antingen riktiga stämplar men du kan stämpla med nästan allting du har hemma: tomma toalettrullar, bubbelplast, lock t ex på tandkrämstuben.
Stencil - använda vad du har, titta dig omkring. Stansa t ex ut en svirvel från en die och använda det du brukar kasta bort - den negativa biten, den med hålet i, som stencil.
Modeling paste, vissa säger texture paste, Gesso, akrylfärg - något som går att använda tillsammans med stencil.
Cirkelpunchar i olika storlek eller rita runda ringar och klipp ut.
Akrylfärg, distresser - något du kan färga dina cirklar med.
Sparkle Medium eller som vi säger Glitterpasta  finns i många olika färger.
Svart tuschpenna, mjuk blyertspenna, vit penna
Fön - för mixed media eller i detta projektet kan du torka din sida med vanlig hårfön




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar