torsdag 29 oktober 2015

Tips för Gelatos #1

Många av er är både nyfikna och sugna  på Gelatospennor. Det finns ju massor av fina färger att välja mellan. Kanske har du köpt hem något av de fina kit som finns, men så ska man ju använda dem också. Eller hur?!  Hi Hi
Jag tänkte under höst o vinter tipsa om lite roliga saker man kan använda Gelatos till.

Idag visar jag en framsida på ett album som jag börjat med. Jag använder de underbara papperna Royal Menagerie och ville ha lite struktur på sidan med hjälp av modelingpasta och en söt mask.
MEN... pastan är VIT och jag hade tänkt mig att ta upp det röda i pappret som ni ser i hörnet här nere.




Man kan färga in modelingpaste på flera sätt, men jag måste säga att jag efter att ha testat detta, föredrar att göra det med Gelatos pennorna. Koncistensen på Gelatos är bra för den påverkar inte pastans koncistens.
Receptet till detta är:
Ca 1 mm tjock skiva av Icead Currant. Mosa ut skivan till en jämn smet så att alla klumpar försvinner. Antingen använder du din craft-matta eller en papperstallrikar. Lägg till Modelingpaste pastan o börja blanda. Ca 1-11/2 matsked  Light Modeling Paste i märket Liquitex, eller den sorten du har hemma. Det blir inte fel om du inte gör precis som jag gjorde. Testa dig fram tills du får det så som du själv vill ha det.



När jag hade blandat in den röda färgen tyckte jag den var för intensiv för att passa till pappret så jag "smutsade ner" den lite genom att blanda i lite grått, Squid Ink.




Just dessa färgerna kommer från Gift Set Dolce 2. Alla färgerna i det kittet är UNDERBARA!! Och en mycket bra spatel ingår också, som en bonus.


Så här blev slutresultatet.
Jag återkommer med fler roliga saker man kan använda Gelatos till.
Lycka till och släpp nu loss lite med alla fina färger där ute!!! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar