söndag 15 november 2015

ATC-utmaning 15/11 - 15/12 2015 - Valfritt av dina pappersrester

November och december kan vara hektiska tider för scrappare och framför allt för kortmakare.  Därför tänkte jag.... att ni har säkert lite rester kvar från pågående projekt eller avslutade projekt (nya eller gamla), ni vet det där man kastar i papperskorgen för att det är inget att ha. Fel, fel, fel... gör ett ATC och berätta för oss andra vad du använt dig av, du får gärna också berätta var resterna kommer ifrån.

Jag har precis gjort en sida i projektet DLP - Documented Life Project och använt mig av papper från ett lexikon och lite mönsterpapper i lila med inslag av guld. Hade sedan tidigare en bild från en tidning på Elisabeth I av England som passade bra.






















Jag spelade in medan jag gjorde mitt ATC, om ni vill ha lite underhållning så kika in i filmens värld och se mina ansträngningar



**********

På min kanal på YouTube, har jag en video från december 2013. I den videon visar jag lite olika sätt man kan använda pappersrester på.



**********
Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: "Valfritt av pappersrester från ditt senaste projekt"
Period: 15 november - 15 december 2015
Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 december 2015 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Nytt tema presenteras 15 december 2015 här på bloggen. DS

Nyfikna på tidigare byten, klicka på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.

Inga kommentarer: