söndag 29 november 2015

Svensk sommaräng som blev en mörk djungel - historien om en art journal sida.

Har ni testat art journal? Jätteroligt att släppa loss med färg, gel, modeling paste och mycket annat. Testa sina gränser, prova något nytt. Finns inga dåliga sidor... Jo!!! det finns det visst, i alla fall i min art journal. När jag gjorde sidan ville jag skapa en svensk sommaräng med massor med ljuva blommor - det blev en mörk djungel, och inte blev det bättre när jag satte dit modeling paste.

Jag har länge tänkt att jag skulle ändra den på något sätt. Det finns Gesso, vilket är en räddare i nöden många gånger och så även denna gången.

Min djungel:


















.... ska förvandlas till detta:


















Om ni vill se hur jag ändrade min "mörka djungelsida" till att mer likna ... jag vad liknar det för något? ... så får ni klicka er in till min kanal på YouTube för idag är det art journal "Save the page" projekt på gång.



Ha en bra dag!

Material:
Dylusions lilla art journal (finns många andra att välja på)
Svart Gesso från Prima
Vit Gesso från Delta finns många olika märken att välja mellan.
Stencil "Bubblor" från Finnabair/Prima
Akryl färg (det finns många olika märken att välja mellan)
Svart Pit pen (innehåller India Ink) eller svart Sharpie 2 i 1 eller Sharpie fine point
Vit Sharpie
Penslar
"Stänk"pensel




Inga kommentarer: