söndag 24 januari 2016

Final - Bok Box beskrivning. #ColorofTheYearArt

Då har vi tagit oss till slutet av månadens #-event på YouTube, #ColorofTheYearArt, och idag är det dags för er att göra en egen bok box.

 


















Ni behöver inte så mycket material men däremot behöver ni kanske lite tålamod. Ibland går det lätt och ibland är det lite svårare att få ihop "sidorna", som reklamen säger "ibland bara händer det". Ni förstår vad jag menar när det är dags att montera ihop de bigade och vikta cardstocken.

Redo? Klicka er vidare in till min kanal på YouTube för det är där det händer:


Det är inte alla av er som är aktiva på Facebook, YouTube osv. Ni kanske har missat de tidigare video i månadens #-event, här kommer de igen:

Video nr 1 Art journal sida: "Välkommen 2016"


Video nr 2: Bok Box


Video nr 3: Beskrivning/Tutorial på ett mini-mini album


Gå gärna in och "Gilla" Skaparlusten på Facebook för där händer roliga saker hela tiden som ni kanske inte vill missa:

Här hittar ni oss på Facebook

Ha en bra dag!

Material:

2 cardstock till "sidorna"
½ cardstock till "cover"
Martha Stewart scoringboard
Martha Stewart Doily Lace Punch
Dekorationer bla stor spets med bågar, liten spets, seambinding Eggshell
Lim, denna gången testade jag bla Art Glitter Adhesive och deras lösa väldigt smala metalltopp.
Verkar fungera väldigt bra och väldigt bra med en så smal tipp. Jag använde mig naturligtvis också av Bokbinderilimmet, en klar favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar