fredag 22 januari 2016

Lådor, askar, boxar... men bok box - vad är det? #ColorofTheYearArt

Redan 2012 gjorde jag min första bok box och blev väldigt stolt att jag lyckades knåpa ihop den, jag hade inte sysslat med scrapbooking så länge. Det var en present till min mamma, som blev väldigt glad för den.

Åren har gått och nu var det dags igen. Den förra gjorde jag med måtten i cm, denna gången gjorde jag den i inch. När man väl är van vid inch så är det lättare eftersom de flesta verktyg vi använder mäter i inch, ex Martha Stewarts scoringboard.





















#ColorofTheYearArt eventet som pågår på YouTube innebär att man ska använda två olika färger, ungefär dimrosa och gråblå. Kan vara en aning svårt att få fram rätt nyans när man sysslar med mönsterpapper men Maja Design var ett bra val. Hittade också lite blommor i mina gömmor som fick plats på framsidan.

Men vad döljer sig bakom blommorna? Det får ni reda på om ni klickar er vidare in på min kanal på YouTube för det är där som det händer:


Ha en bra dag!

Material:

2 cardstock till "sidorna"
½ cardstock till "cover"
Martha Stewart scoringboard
Martha Stewart Doily Lace Punch
Dekorationer bla stor spets med bågar, liten spets, seambinding Eggshell
Lim, denna gången testade jag bla Art Glitter Adhesive och deras lösa väldigt smala metalltopp.
Verkar fungera väldigt bra och väldigt bra med en så smal tipp. Jag använde mig naturligtvis också av Bokbinderilimmet, en klar favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar