torsdag 18 februari 2016

Förändringar - #LoveSpringArt

Vi bor i ett avlångt land och det märks speciellt vid denna tiden på året. Vintern pågår uppe i Norrland och de är jätteglada för det, vad mellan-Sverige tycker vet jag inte men jag tror det är ungefär som vi här nere i Skåne... vi vill ha VÅR....

Det pågår ett nytt #-event på YouTube och denna gången heter det #LoveSpringArt och då blir man ju ännu mer påmind om att det snart är vår.. men att det dröjer ett tag till.

Jag har gjort en art journal sida i min fina Canson Mixed Media journal. En sida om förändringar - "Changes".

















Det tog ett tag innan jag hade bilden klar inne i huvudet, nu skulle den bara ut ur fingrarna och ner på papper också. Det är inte alltid det blir som man tänkt sig, men ibland händer det faktiskt.

Om ni är nyfikna på hur jag gjorde, vad jag använde så titta gärna in på min kanal på YouTube mariescrapbooking för det är där det händer:



I morgon blir det ett helt annat projekt så ni är välkomna tillbaka då.

Ha en bra dag!

Material
Canson Mixed Media journal
Distress ink pads  gröna, blå, röda, gula
Stencil "Trees & Leaves" from Tando Creative
Modelling paste Coarse
Röda akrylfärger
Vit akrylfärg
Gesso, finns många märken att välja mellan
Gel pens 0,5 and 0,7
Vattenpensel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar