söndag 28 februari 2016

"Take your time - Enjoy life" - Mission Inspiration - February 2016

Jag har tidigare berättat om Facebook gruppen Mission Inspiration som startades av Mike Deakin. En gång i månaden kommer där en utmaning, 10 steg att följa när du skapar din art journal sida.

Denna gången skulle vi bla hitta något liknande reklambild från tidning, använda stencil och modeling paste/texture paste osv. En rolig sak jag aldrig gjort tidigare var att göra märken med hjälp av en kam och akrylfärg, jag lånade Sigges kam. Det kom lite rolig reklam i brevlådan som jag kunde använda.

Min sida kallar jag "Take your time - Enjoy life"




Det är med dubbel känsla man gör en art journal sida utan att kunna välja själv. Jag skulle ju helst inte ha haft formerna av textpapper från en bok, men det fanns ju med på listan. Samtidigt är det skönt att bara göra som punkterna säger. Jag hade en plan och jag är rätt nöjd med hur sidan blev, den liknar i alla fall den bild jag hade inne i huvudet, och då får man väl vara nöjd.

Vill ni se hur jag gjorde sida så är ni välkomna in till min egen lilla vrå av YouTube - mariescrapbooking:



Ha en bra dag!

Material:
Canson Mixed Media journal
Tim Holtz Distress Paint.
Jag använde Weathered Wood och Stormy Sky
Tim Holtz text stämplar (mina egna)
Gesso vit Liquitex
Gesso clear
Modelling paste
Stencil (egen)
Washi tape

Länk till Facebook gruppen Mission Inspiration, du kommer dit om du klickar HÄR 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar