söndag 26 juni 2016

Timeless Memories

Jag tycker att orden - Timeless Memories låter så vackert när man säger dem, men också när man tänker på innebörden i orden. Ett album med foto blir just ett sådan minne över tider som gått, drömmar som uppfyllts osv.

En av mina arbetskamrater går i pension, en lugn och härlig tid väntar henne. Vi har arbetat ihop sedan 1980 så det är många år tillsammans. Jag har gjort ett album till henne, med foto från händelser, resor, fester och annat vi fått vara med om under dessa år.

















Jag valde att använda mig av papper från La Blanche tillsammans med både kraftfärgat och cremefärgat cardstock, sätter man sedan lite rosa och vitt till det så kan det nästan inte bli fel.
Som jag förklarar i videon så är det ett "enkelt" album - enkelt i den bemärkelsen att där inte är några flaps, flips och gömda ställen eller andra konstigheter. Är man inte scrappare kan vissa album vara väldigt svåra att klura ut.

Nyfikna på insidan? Välkomna in till YouTube och min kanal - där bläddrar jag i albumet åt er.


 

Ha en bra dag!

Material:
Cardstock: kraft- och cremefärgad. (finns att köpa i storpack också)
Blommor, band och dekorationer
Martha Stewart Edger Doily Lace punch
Skärmaskin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar