söndag 7 augusti 2016

Art Journal - Trois Fleurs - Färgutmaning för augusti

Förra månadens färgtema gick i terrakotta och lite grön/blå toner, för augusti blir det en helt annan färgskala nämligen lila och blå toner.























Jag tycker det är riktigt roligt med utmaningar, kreativiteten får sig en kick. Jag har skapat en sida i min art journal i dessa underbara färger och med Tabitas skiss från art journalträffen i butiken 20 juli. Jag har också använt de åtta utmaningsstegen hon gjorde för oss.






















Jag passar på att använda så mycket av mina sparade "bra-att-ha-till-något-kanske"-saker såsom etiketter, blommor och band osv.















Jag spelade in medan jag skapade sidan så välkomna in till min kanal på YouTube, mariescrapbooking, om ni är nyfikna:


Ha en bra dag!

Material:
Canson Art Journal
Diverse spray i "rätt" nyanser för färgutmaningen
Mica pulver från Finnabair: Green och Pale Silver
Soft Gel Gloss eller Matt
Chees cloth
Maskerings tape
Tim Holtz Diecut
Dekorationer


Inga kommentarer: