lördag 19 november 2016

"Hello December" - #LoveWinterArt

Tycker ni om december månad? I norra Sverige är det vitt och ljust men i Skåne är det oftast bara mörkt, något enstaka år får vi snö i december och då blir det lite ljusare. 

Men eftersom vi har en sådan trevlig hobby som vi har kan man alltid fantisera och skapa en egen liten verklighet, eller hur.

Idag blir det art journal, ett lite vintrigt sådant. Jag utmanade mig själv att skapa en sida i vitt och silver.

















Den blev verkligen så där krispig och vit som en riktigt härlig vinterdag kan vara med kall, hög luft och rimfrost på träden.

Vill ni se hur jag skapade min sida? Välkomna in på YouTube och "LoveWinterArt.


Nackdelen med att använda vitt är att det är svårt att både fotografera och filma snyggt, så det blev lite mörkt på videon.

Ha en skön dag och så kanske vi träffas imorgon för sista dagens i #LoveWinterArt.

/Marie

Material:
Canson XL spiral Multi Media journalPrima/Finnabair Snowflake paste
Tim Holtz Grit-Paste
Tim Holtz stencil no 18
Tim Holtz Thinlits Garden greens

Tim Holtz Poinsettia die 
Ranger, Liquid Pearls White Opal  
Snöflingestämplar, gamla från mina gömmar. Finns en trevlig kombinerad stämplar och dies från Kaisercraft
Martha Stewart grenpunch
Martha Stewart snöflingepunch
Diverse andra dekorationer



Inga kommentarer: