onsdag 15 februari 2017

ATC med tema "Sångtext" - 15 februari - 15 mars 2017

Månaderna går fort och ibland kan det vara svårt att hinna med allt man planerat. Men för att hålla kreativiteten igång, även om det är på sparlåga, kan man alltid göra trevliga ATC. Små projekt som i och för sig kan ta lång tid och stöka till det något fruktansvärt runt omkring en, för ungefär så är det när jag ska göra ett ATC.

Brukar ni lyssna på musik när ni skapar? Hämtar ni inspiration från musik? När jag kör fast och det känns som idéerna är slut - då tänker jag på musiktexter och försöker få idéer därifrån.

Nytt tema är alltså "Sångtext". När ni skapat ert, eller varför inte era, ATC i temat så vore det roligt om ni berättade vilken sångtext som inspirerade er.


Mitt första ATC "Fly on the wings of Love" - från The Olsen brothers vinnarlåt i Eurovision 2000:






















Mitt andra ATC "Total Eclipse of the heart" - från Bonnie Tylers hit på 1980-talet. Är ett kort jag gör till en annan utmaning men passar väldigt bra här. Länk till YouTube om ni vill lyssna:























**********

Det finns vissa regler när det gäller ATC men eftersom vi inte byter i ordets egentliga mening så är det bara storleken som är ett krav.
  • Måste vara 2,5 inch x 3,5 inch varken mer eller mindre, vilket i cm blir 6,4 cm x 8,9 cm. Formatet gör att korten passar i samlarplastfickor som finns att köpa för fotbolls- /ishockeybilder eller visitkort.
  • ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. Serier ska numreras.
  • ATC byts, säljs inte.
Sammanfattning:
Tema: Sångtext
Period:15 februari - 15 mars 2017
Vill du vara med och leka så skapa ett eller flera ATC, fotografera det, skicka fotot tillsammans med ditt namn till mig på mailadress:  atcskaparlusten@gmail.com senast 15 mars 2017 så lägger jag upp ert foto i ett inlägg på Skaparlustens blogg någon dag efter tiden gått ut.

Ska bli roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

PS: Nytt tema presenteras 15 mars 2017 här på bloggen. DS

Nyfikna på tidigare byten, klicka på ATC-byte under Etiketter lite högre upp på höger sida.




Inga kommentarer: