lördag 11 februari 2017

#Loveart - Kort i Tim Holtz stil

Till dagens kort plockade jag fram distresser, crackle paint, stencil, dies och lite annat - allt från Tim Holtz/Ranger. Man kan ju inte göra kort i olika stilar och hoppa över Tim, eller hur?

Tags, det är något Tim Holtz är känd för så det var ett måste.






















När ni tittar på videon ser ni att jag använt ett s.k Color wheel. Är man osäker på vilka färger som passar bra ihop så är färghjulet till bra hjälp. 

Jag är också extra nöjd med att jag äntligen använde min clear crackle paint - Rock Candy - från Ranger och att jag faktiskt lyckades få till en fin krackelering.

Välkomna in till YouTube och näst sista dagen i #Loveart eventet:

 

Ha en riktigt skön kreativ dag!

/ Marie

Material: 
Tag
Färghjul / Color wheel
Distresser ink pad stora eller MINI distress ink pad
Stämplar, diverse text och fjärilar de flesta från Tim Holtz
Stämplar och dies "Paris" (från mina gömmor)
Tim Holtz - Stencil mini set 4. Stencil Flourish. Stencil Bubble
Crackle paint Rock Candy
Metalldekorationer och kedja, finns mycket att välja på
Ephemera (pappersdekorationer)
Seembinding creme eller äggskal/vitare
Vit akrylfärg från Claudine Hellmuth/Studio från Ranger - REA!
Solfjäderpensel
Art Glitter Glue med separat metall tip






Inga kommentarer: