söndag 5 mars 2017

"Don't forget to Fly!" - Art journal

Hur tolkade jag mars månads färgtema, skiss och utmaningssteg?

Ett halvt ansikte någonstans på sidan - det var egentligen hela skissen. Jag ville rita mitt halva ansikte men det går lika bra att klippa ut ett ansikte från en tidning eller varför inte ett foto (gick bra att använda djur också).

















Jag brukar inte visa när jag ritar ansikte, men någon gång ska vara den första. Sen blev det ju lite än bara ansiktet på sidan.... Välkomna in till filmens värld för dagens video:



Ha en riktigt härlig och kanske även kladdig dag!

/Marie

Material:
Simply Art, Mixed Media pad
Tim Holtz Distress Paint
Tim Holtz Distress Markers
Stencil TCW 12x12 Gin Blossom
Faber Castell svart penna 0,3 mm och/eller 0,5 mm
Ohto Fude Ball svart
Pentel hybrid Gel penna Vit och Sharpie Vit
Stämpelset från Finnabair eller några wordstickers som ni hittar under fliken Alfabet/Stickers

Inga kommentarer: