tisdag 16 maj 2017

ATC-parad i temat "Scraps från ditt arbetsbord"

Ett tema där man äntligen kan få användning av alla små bitar man får när man gör kort, album eller andra trevligheter.  Som vanligt visar de upp sig i den ordningen de kom i inkorgen i mailen.

**********

1. Malin Johansson har skickat in ett ATC som har lite mixed media på sig. Lite korrugerad cardstock eller liknande. Metall och bling. Man blir allt lite nyfiken på var resterna kommer ifrån, eller hur?























**********

2. Karin Hesse har gjort tre fina ATC. Karin berättar att hon har en skål på sitt arbetsbord där saker hamnar som blir över från sina projekt. Dekorationer, bling, pärlband, utstansat ... ja, ni vet själv hur det kan se ut. Här blev det till tre fina ATC.





































































**********

3.  Annika Hedre har gett sitt fina ATC namnet "Tänk utanför ramarna". En bra uppmaning men ibland så svår att följa. Man hamnar lätt i gamla hjulspår. Men ... Annika har testat något nytt. Hon såg ett trevligt kort på internet och förminskade det till ett ATC. Hon berättar:"Allt papper jag använt är från min låda med småbitar. Resten är sånt jag inte plockat undan efter ett annat projekt. Mina färgpennor låg också lägligt framme och blomstämplarna har jag nyss köpt från My Favorit Things men inte hunnit lägga där de ska vara".  Hon har t o m lyckats få dit distanskuddar mellan de olika lagren.
























**********

4. Åsa Blomgren har varit kreativ och skickat in tre ATC. Alla går i lite vintage stil men med olika tema:

Nr 1: Vintage Romance
























2. Romance Scrap
























3. Flyttfåglar
























**********

5. Jenny Sundström har gett sitt ATC namnet "Just because you're YOU". Embossing och färg tillsammans med vellum.
Har ni testat vellum? Man blir verkligen sugen på att använda det lite mer, eller hur?























**********

6. Charlotta Johansson kallar sitt kort "Butterfly". Charlotta berättar lite om sitt ATC: "Där var tomt på mitt bord så jag fick börja på ett projekt, en variant av junk journal. Där har jag använt mig av bland annat spets, metalldekorationer, "gnuggisar", stämplar och så klart de olika papperna, mönstrat från 7 Dots, grövre silkespapper och textpapper från en gammal bok."

Jag blir verkligen nyfiken på hur hennes Junk Journal ser ut!























**********

Det var väl ett härligt gäng ATC. Om ni vill vara med i våra ATC-utmaningar så har vi ett pågående tema som sträcker sig från 15/5 - 15/6. Temat är att använda sig av ett speciellt färgtema. Ni hittar mer information här: "ATC-utmaning 15 maj - 15 juni 2017 - Färgtema"

Ni vet väl om att vi har en grupp på Facebook som heter "Skaparlustens kreativa vänner". Här är man välkommen att lägga upp sina projekt och inspirera varandra. 

Ha en riktigt skön andra halva på maj månad!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar