söndag 2 juli 2017

Double Flap Fold kort #1 Beautiful Dreamer

En rolig vikning där man kan använda sina pappersrester eftersom mönsterpappret inte behöver vara så stort. Man kan vrida och vända på de båda flärparna allt efter tycke och smak .... eller hur mönsterpappret ser ut.  Jag har använt mina rester efter påsalbumet "Beautiful Dreamer" från BoBunny.


















Allting behöver inte vara så märkvärdigt och kostsamt, och allting behöver inte vara dekorerat med blommor och blad (även om det tar emot att låta bli) - ibland är det skönt att göra ett s.k "Less is more" eller CAS = Clean And Simple.

Jag lät kameran gå medan jag gjorde kortet så ni är välkomna in till YouTube, för det är där det händer:



Ha en bra dag!

Material ( med reservation för att vissa produkter kan vara slutsålda)

Cardstock i färg
Cardstock vitt
Mönsterpapper, jag har använt BoBunny "Beautiful Dreamer"
Mandy's die Grattis som tyvärr är slut men det finns en trevlig rund Grattis die
Bigplatta/Scoringboard från Martha Stewart
Skärmaskin
Skaparlustens boklim
Metalltip till limflaska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar